dimarts, 9 de febrer del 2016

24 hores 2016 - CEOLOT- ho han tornat a clavar!

El dissabte 23, assolellat i calent, a les 2 de la tarda, vam començar a caminar sortint de Riudaura agafant el camí ral i pujant al puig Estela (on el vent ens glaça la suor de la pujada pel sud) per finalitzar la primera etapa a Vallfogona amb un total de 326 participants. D’aquí vam agafar uns entrepans per encarar un camí GR que passava per Sant Joan les Abadesses empalmant amb la ruta del Ferro fins a Ogassa 256 caminaires i quatre gossos que empaitaven a les vaques espantades. i per poc més d'un no rep amb la tonteria. Després d’un plat de macarrons i uns quants cafès, vam enfilar el camí cap a Sant Pau de Segúries passant pel Pla d’en Plata , Sant Miquel de Cavallera, La Colònia Estevanell, vam ser 83 caminaries gaudint de les vistes i d'una pista enformigonada que no s'acabava mai. Els peus bullien a la llum de les estrelles i un clar de lluna impressionant. Afortunadament, un got de caldo a mitja etapa ens va reconfortar mentre confoniem a l'hortizó muntanyes per núvols.
A les 6 del matí enfilàvem cap al Capsacosta per baixar a Sant Salvador de Bianya i acabar a Hostalnou amb 81 participants.
L’última etapa ens tornava a Riudaura passant per Sant Andreu del Coll i Sant Miquel del Mont amb 150 caminaires i la presència d’una boira matinera que no ens deixaria veure el cel fins arribat el migdia. A les 2 de la tarda del diumenge 24 tornàvem a entrar a la Plaça del Gambeto de Riudaura completant la 34 ena edició de les 24 hores a Muntanya.
cartell-24hores-muntanya 2016
En els prop de 80 Km s’han fet camins, corriols i pistes variades. S’ha pogut gaudir d’un temps excepcional per l’època de l’any que ens trobem. A la nit, el cel serè i la lluna plena ens han permès anar amb els frontals apagats, només a l’última etapa ens ha acompanyat la boira fins que s’ha obert el cel... a les 12!!!