dijous, 21 de febrer del 2013

Bastiments amb raquetes

Aparquem el cotxe a l’últim revolt de carretera que porta a l’estació d'esquí de Vallter 2000. Des d'aquest punt surt un caminet on comença l’excursió.
L’excursió
Comencem el camí amb les raquetes de neu carregades a la motxilla. De seguida ja comencem a trobar neu, i ens posem les raquetes. Al cap de 25 minuts de començar a caminar arribem al refugi d’Uldeter.
Continuem el camí tot travessant les pistes d’esquí de Vallter2000 en sentit al coll de la Marrana, el camí no tenia pèrdua ja que semblava les rambles de Barcelona de la gent que hi havia gaudint de la natura.
Una vegada arribats al coll de la Marrana, a l’esquerra ens queda el cim Gra de Fajol i a la dreta el Bastiments. Tirem una panoràmica amb vista al Bastiment i seguim per la carena.
Mica en mica el pendent es va accentuant i cada vegada estem més a prop del cim. A dalt hi feia molt vent i fred, però el dia era espectacular. No hi havia ni un núvol, es podia veure Montserrat, el Montseny, el golf de Roses etc, fins i tot algun alpinista que hi havia per allà deia que veia Mallorca, nosaltres no vàrem apreciar.
Vam menjar algun bocata i quatre galetes per agafar força per la baixada i vam començar a baixar. Els primers metres de descens van ser els més tècnics ja que les raquetes que ens van llogar no eren massa bones i s’agafaven molt poc, cosa que feia que baixéssim mig patinant amb algun “patinassu” inclòs.
Distància : 7.97 quilometres
Desnivell positiu : 803 m
Desnivell negatiu : 803 m
Alçada mínima : 2089 m
Alçada màxima : 2900 m
Durada : 4 hores  ( pujar i baixar ) també en funció de la neu acumulada.
En funció de l'estat de la neu i el gruix que ens trobem , es pot  mirar de fer circular. Es una pic fàcil de fer amb raquetes ( tinguen en compte que un cop al refugi s'ha d'arribar al Coll de la Marrana i desprès anar a cercar el cim )